משלוחים עד הבית - עד 7 ימי עסקים
משלוח עד הבית - 30 ש"ח
הצטרפו למועדון הלקוחות ותהנו ממגוון הטבות ♥

אתם נמצאים כאן >> בית » כתבו עלינו » מסתערים על הג’ל

מסתערים על הג’ל

מסתערים על הג’ל

גרמים במשרד הבריאות פנו בימים האחרונים לד׳׳ר פישר ־ יצרנית המותג אלכוג׳ל, המחזיקה 65% משוק הג׳ל האלכוהולי לידיים – לבדוק אם יש לה מספיק תכשירים ממשפחת הפולידין והספטיל. כך שאלו על ההיערכות בתחום האלכוג׳ל, אף שזה לא מוצר ברישוי רפואי. בתור עמם הם יישבים – והעם רוצה אלכוג׳ל. הבקבוקון עם כדורי הג’ל שחובבי היגיינה אדוקים נושאים לכל מקום, הפך למגן הלאומי נגד קורונה, אף שאץ כל הוכחה שהוא מונע הידבקות במחלה.

הצרכנים מרוקנים את המדפים ואוגרים את המוצר. מנכ”ל החברה, משה זלברשטיין, מצהיר כי בסופר־פארם המדפים של מוצרי החיטוי נראים ׳׳כמו חנויות במוסקבה במאה הקודמת״. בסנו המתחרה מדווח המנכ״ל, יובל לנדסברג, כי ״המכונות עברו מייצור סל יום ־יומיים בחודש, ל-24 שעות ביממה״.

הבהלה לג׳ל אדירה. לפי ד”ר פישר, בפברואר זינקו המכירות ב־400% לעומת החודש המקביל. בסופר־פארם מכרו ביום כמות של חודש, וגם ב-Be מעידים על ביקוש עצום, לצד חטיפת מסכות, כפפות ומחטאי משטחים.

זילברשטיין: ״זה טירוף. ביום שישי המחסנים שלנו היו ריקים. אפס מוצרים מתוך 25 סוגי מוצרי אלכוהול-ג׳ל. היום נכנסו 100 אלף חתיכות, ועד הצהריים הכל נגמר. כל מה שמגיע, יוצא באותו יום. הוספנו משמרות ועובדים, הפעלנו עוד קווי ייצור ששיפצנו בזריזות. רשת גדולה דיווחה לנו שביום אחד, אחרי ביקור הקוריאנים, מכרה פי 6 מביום רגיל. המכירות עולות עם הסלמת המצב ועם הדיווחים בתקשורת.

״יש גם ביקוש מוגבר במוסדות. אל על קנתה ג׳ל לכל שירותי המטוסים, רשת המסים, וחברות שמקבלות קהל כמו הפניקס ומגדל, וגם התעשייה האווירית. עד היום הם ישבו על הגדר, תהו אם לקנות את זה לעסק באופן
קבוע, ועכשיו הם מסתערים, הוצאנו גם מוצרים חדשים, כמו ספריי ומוצרים להורים מחתלים ולבעלי כלב, אבל כרגע כל הייצור מוקדש למוצרים עם הביקוש הגבוה״.

כמה קווי ייצור מייצרים אלכוג׳ל?

״שבעה. יש לחברה שלנו 2,000 מוצרים, אך כרגע אנחנו נאלצים לייצר פחת מוצרים אחרים כמו סבון נוזלי קמיל בלו, ויהיה בו מחסור. מזמינים מאתנו 100 יחידות אלכוג׳ל, למחרת אומרים לנו ׳תתקן ל-200′, ובהמשך היום, ׳בעצם ל־300׳. יש אלפי אנשים בבידוד, וזה לא הולך למקום טוב. כיוון שהמחסור הוא בבקבוקים קטנים, עדיף לקנות 500 או 270 מ״ל, למלא במשאבה בקבוקים של 100 ולחלק לבני הבית. זה ייצא חצי מחיר״.

יש מחסור בחומרי גלם?

״בעיקר באריזות. פקקים ורכיבים נוספים אני מביא בהטסה. ער לאחרונה הבאתי אתם באונייה. והיום אין אונייה. למי יש זמן. זו טיסה דרך אירופה וארה״ב, אבל זה מגיע תוך 10 ימים לעומת 5 שבועות בים״.

סנו היא השחקנית השנית, שמחזיקה 21% מהקטגוריה. בימים אלה היא מתחרה בד״ר פישר ביתר עח, כי סי שמצליח להציב סחורה על המדף, הוא זה שזוכה במכירות. לדברי לנדנסברג, מבעלי החברה, “הביקוש גדל במאות רבת של אחוזים. אנחנו מנסים לספק
אתו, אך מתקשים לעשות זאת בטווח כל כך קצר. ושכונת שלגו במפעל קוסמיפארם בעמק חפר עובדות 24 שעת, וזה לא מספיק. כל יום, כל שבוע הביקוש מטפס״.

עוד מוצרי חיטוי גדלו במכירות?

״אקונימיקה סנו ז׳אוול, וגם סנו 99.9 שמתחרה בדטול (מוצר לחיטיי משטחים, מ״ק). גם זה שוק בעלייה, אבל של עשרת אחוזים״.

זה נשמע במו אמירה בעייתית: משמיד 99.9% מהחיידקים. חלק מהמוצרים בשוק מתיימרים להשמיד גם וירוסים. מה מזה נכון?

״זה לא משהו שהמצאנו. האמריקאים עשרות שנים משתמשים במוצרים האלו. זה לא מונע אבל מצמצם את יכולת ההידבקות. ההמלצה במשרד הבריאות היא לשטוף ידיים בסבון, ואם אין סבון בנמצא, להשתמש באלכוהול ג׳ל. המוצרים נבדקו לחיידקים ו־וירוסים מסיימים, אך עוד לא נבדקו לקורונה׳׳.

גם לטענת זילברשטיין, המוצר סוב למניעה, אך אין הבטחה להגנה מוחלטת נגד נגיף הקורונה. ״זה מורכב מאלכוהול ועוד חומרים שמייצבים את הפורמולה ונותנים הגנה לידיים, לחות״, הוא מסביר. ״חומר החיטוי, 70% אלכוהול, משמיד 99.9% מהחיידקים. לגבי קורונה, אני לא מבטיח כלום נגד משהו שלא נבדק. ארגוןן הבריאות העולמי ממליץ להשתמש באלכוהול ג׳ל, וגם ־CDC, המרכז לבקרת מחלת בארה״ב, ממליץ על אלכוהול 70%״.

ומה קורה למחירים? זילברשטיין: ״יש הכל. מכאלו שעושים סיבוב על הצרכן ועד כאלו שהחליטו שזה ׳לוס לירד, נוזיל אותו מאוד כדי למשוך קונים. למשל, בקופות של שופרסל ו-Be מוכרים ג׳ל עם מתלה לתיק ב־9.90 שקלים. זה מחיר כסאח שאין כמותו״.

ובסוף תהיה עליית מחירים?

״אנחנו מנסים עדיין להחזיק את המחיר, אבל לא נצליח לאורך זמן. התשומת מתייקרות, ובשלב מסרם, לא נוכל לרסן עלית מחירים״.

שליחת קורות חיים

0
סל קניות
  • אין מוצרים בעגלה.