משלוחים עד הבית - עד 7 ימי עסקים
משלוח עד הבית - 30 ש"ח
הצטרפו למועדון הלקוחות ותהנו ממגוון הטבות ♥

אתם נמצאים כאן >> בית » פארמה » סדקים וכאבים: איך למנוע ולטפל בעור יבש בכפות הרגליים?

סדקים וכאבים: איך למנוע ולטפל בעור יבש בכפות הרגליים?

מאת ד”ר שנטל אזוגי, מומחית ברפואת עור ורפואת עור אסתטית

 

הקיץ מביא עמו רחצה בים ובבריכה, זמן איכות עם הילדים, טיולים והנאות נוספות. אך לצידם גם כמה חסרונות כדוגמת החום הכבד וקרני השמש החזקים עם סיכוי מוגבר בהתייבשויות ובכוויות, הדורש מאיתנו לשתות הרבה, לחפש צל, ולהימרח בקרם הגנה – לצד כל אלא מצטרפת גם תופעה מאוד נפוצה של יובש בכפות הרגליים.

בתקופת הקיץ אנחנו נוהגים להסתובב בעיקר עם סנדלים או כפכפים אבל כשכף הרגל יבשה, עבה, מחוספסת  וסדוקה  זה כבר פחות נעים ובכלל לא אסתטי. הופעתם של יובש וסדקים המציקים ואף כואבים, היא בעיה בריאותית ולא רק אסתטית, מוכרת ונפוצה בקרב גברים ונשים כאחד.

 

מה הגורמים וכיצד ניתן לטפל?

בחורף אנו נועלים נעלים סגורות התומכות בכף הרגל ומחוזקות בבולמי זעזועים וריפוד לכפות הרגליים. בקיץ, באופן טבעי, אנו עוברים לסנדלים וכפכפים המאופיינים ברוב במקרים בסוליות דקות, חוסר תמיכה לכף רגל ומדרך שטוח וקשה. כתגובה לכך יוצר העור כמות מוגברת של תאים מתים (קראטין) על פני האפידרמיס, מאבד את גמישותו ונהיה עבה ומחוספס – זאת על מנת להשלים את התמיכה והריפוד החסרים. ככל שהתופעה מעמיקה, כך יופיעו הסדקים שלעיתים עשויים להיות עמוקים וכואבים.

 

אז איך שומרים על כפות רגליים חלקות ובריאות, ואיך מטפלים ביובש ובסדקים הקיימים?

  1. הימנעו מהליכות ממושכות בכפכפים, סנדלים שטוחים או יחפים. דאגו לנעלים סגורות ומרופדות. מרחו פעמיים ביום קרם ייעודי לכפות הרגליים המכיל חומרים פעילים כדוגמת אוריאה (Urea) חומר פעיל המעניק לעור לחות וגמישות בזכות כושר ספיחת מים גבוה, מקל על הגירויים, ומסייע בריפוי העור. בריכוז של 10% החומר ממיס בעדינות את הקראטין וכך מסיר את התאים המתים של העור. ניתן למצוא תכשירים בריכוזים שונים. רכיבים נוספים הם חומצה לקטית וחומצה סליצילית בעלות השפעה קראטוליטית. שילוב של חומרים פעילים באותו הקרם יעיל יותר ומסייע בטיפול היובש והסדקים הקיימים בכפות הרגליים ומעניקים תוצאות אופטימאליות.
  2. במידה והעור כבר עבה ומחוספס, מומלץ לשייף את כפות הרגליים מספר פעמים בשבוע באבן או משייף ייעודיים ועדינים לאחר הרחצה, ולפני מריחת הקרם הפעיל.
  3. במידת הצורך ניתן לעשות שימוש בתכשירים המסייעים בפעולת הפילינג כגון ג’ל פילינג טיפולי.
  4. במקרים קשים השרו את כפות הרגליים באמבט מים חמימים עם מים וסבון למשך כ- 20 דקות. לאחר ההשריה ייבשו הייטב את כפות הרגליים, שייפו באבן או משייף ייעודיים ומרחו קרם טיפולי הכולל את המרכיבים הפעילים UREA ו- lactic acid באחוזים אפקטיביים להעמקת הטיפול.
  5. במידה והמצב לא משתפר ואתם סובלים מסדקים עמוקים וכואבים מומלץ לפנות לפדיקור רפואי או פודיאטור. כמו כן אם התופעה מלווה באדמומיות, קילופי עור, או גרד, יש לפנות לרופא עור כדי לשלול בעיות אחרות כמו פטרת העור או מחלת הפסוריאזיס.

 

 

 

שליחת קורות חיים

0
סל קניות
  • אין מוצרים בעגלה.