משלוחים עד הבית - עד 7 ימי עסקים
משלוח עד הבית - 30 ש"ח
הצטרפו למועדון הלקוחות ותהנו ממגוון הטבות ♥

אתם נמצאים כאן >> בית » הגנה משמש » נזקי השמש והגנה מפניה בכל ימות השנה, גם בחודשי החורף

נזקי השמש והגנה מפניה בכל ימות השנה, גם בחודשי החורף

קרם הגנה מהשמש ד

בחודשי הקיץ רובנו חשופים הרבה יותר לקרני השמש ולכן מכירים היטב את האזהרות והדרכים למניעה והתמודדות בעת החשיפה לשמש. יחד עם זאת, בחודשי החורף, כאשר השמש מסתתרת מבעד לעננים, כשמזג האויר מתקרר והלחות פוחתת, אין זה אומר שהשמש נעלמת. ההיפך הוא הנכון, היא ממשיכה ללוות ולחשוף אותנו לקרינה מסכנת. לכן, גם בימים הקרים והגשומים חשוב לא להזניח את השימוש במקדמי הגנה ולהתגונן באמצעות מגוון מוצרי אולטרסול.   

 

נזקי השמש בחורף

בעונת החורף בישראל יש לא מעט ימים נעימים ואפילו חמים, אנשים רבים נוטים לצאת בהם אל השמש, אפילו עם ביגוד קצר. כמו כן, עור הפנים שלנו חשוף לאורך כל השנה, גם בחורף, ולכן עשוי להיפגע מקרני השמש המזיקות. גם בימים קרים, קרני השמש שמבצבצות מבעד לעננים עלולות לפגוע בגוף החשוף ובעור הפנים. למעשה, כ-70% מנזקי השמש נגרמים כתוצאה מחשיפה יומיומית לשמש ולאו דווקא בעת בילוי בשפת הים, בריכה, טיול וכדומה. נתון מעניין נוסף הוא שעיקר החשיפה לשמש מתרחשת עד גיל 18. כמו כן, עורם של תינוקות וילדים אינו מייצר כמות מספקת של מלנים על מנת להגן על העור ועל כן הם רגישים פי 3 לקרינת השמש מאדם בוגר. לכן, ישנה חשיבות גדולה בהגנה על עורם מפני קרינת השמש. כמובן שגם המבוגרים צריכים לשמור על עצמם, ולהבין שהחשיפה המסוכנת מתרחשת מדי יום, גם בימים שנראה שהשמש מתחבאת מתחת לעננים.

אז איך נכון להתגונן מפני השמש בחורף?

בראש ובראשונה חשוב לזכור להימרח מדי בוקר בתכשירי הגנה משמש.

תכשירי ההגנה מכילים רכיבים אשר סופגים או חוסמים או מפזרים את קרני ה- UV. התכשירים תוכננו לספק רמות הגנה שונות מקרינת UVA ו-UVB. אך אין להסתפק רק בתכשיר הגנה. יש לזכור כי תכשירי ההגנה מיועדים לשימוש בנוסף לשאר אמצעי ההגנה האחרים, כגון: שהייה באזורים מוצלים, הימנעות משהייה בשמש בשעות השיא (בין 10:00-16:00), חבישת כובע, הרכבת משקפי שמש, לבישת בגדים ארוכים, כהים וצפופים ככל שניתן וכו’. מומלץ לא לחשוף לשמש תינוקות עד גיל 6 חודשים.

בנוסף, ישנם שלל דברים נוספים שניתן לעשות על מנת להתגונן מפני השמש:

 

  • שעות חשיפה: יש להימנע משהייה בשמש בין 10:00-16:00 שנחשבות כשעות השיא
  • מריחה 30 דק’ לפני החשיפה לשמש: למרוח בנדיבות ובאופן אחיד לכיסוי מלא. במהלך השהייה בשמש יש להימרח כל שעתיים. מומלץ למרוח שכבה עבה יותר על מנת להעניק הגנה טובה יותר. במקרים של הזעה, כניסה למים וניגוב העור המגבת, מומלץ להימרח שוב.
  • לבוש: לכסות את הגוף ככל שניתן.
  • כובע: בעל שוליים רחבים המגן על הפנים, העיניים, הצוואר, העורף והאוזניים.
  • משקפי שמש: להרכיב משקפי שמש תיקניים המסננים את קרני הUV.
  • שתייה: יש להרבות בשתייה כדי למנוע התייבשות.

 

כיצד לבחור את מקדם ההגנה המתאים לך ביותר?

בחירת תכשיר ההגנה המתאים נעשית על פי גוון העור, סוג העור, משך השהייה בשמש וסוג הפעילות:

 

מה זה SPF ?

Sun protection factor הוא מדד מעבדתי ליעילות של תכשיר הגנה מהשמש. ככל שה־SPF גבוה יותר, כך יש יותר הגנה מקרינת UVB – קרינת השמש הגורמת לכוויות.

SPF הוא למעשה מנת קרינת ה־UV הנדרשת לגרום לכוויית שמש בשימוש בתכשיר הגנה מהשמש, בהשוואה למנת הקרינה שהייתה נדרשת לגרום לכוויה ללא שימוש בתכשיר ההגנה. לא קיים סטנדרט למדידת יעילות תכשיר הגנה מהשמש כנגד קרינת UVA – שגם היא מסוכנת.

 

מדד SPF נתפס לעתים בפשטנות יתרה. יש הסוברים שאם הזמן עד הופעת כוויות שמש ללא שימוש בתכשיר הגנה הוא שעה, הרי שבשימוש בתכשיר הגנה מהשמש של SPF 15, ניתן לשהות 15 שעות בשמש. זה כמובן לא נכון, כי בחיים האמיתיים אנחנו לא תמיד מורחים את תכשיר ההגנה בכמות הנדרשת. נוסף על כך, פעילויות כמו שחייה או הזעה גורמות להפחתת היעילות של התכשיר.

 

כדאי לדעת ש העור “זוכר” וצובר קרינה במהלך השנים. חשיפה לקרני השמש עלולה לגרום נזקים מידיים כמו כוויות, אדמומיות ושלפוחיות. בנוסף קימת סכנה לנזקים בריאותיים מצטברים וארוכי טווח כגון: ריבוי קמטים והזדקנות מוקדמת של העור, כתמים ונגעים קדם סרטניים, פגיעה בגמישות העור, סרטן העור, התפתחות קטרקט בעיניים וכדומה.

 

 

העוסקים בספורט חורפי, שימו לב:

העוסקים בפעילות ספורטיבית בחורף, כמו סקי, נמצאים בסיכון מוגבר לחשיפת קרינת UV ולכן חשוב שיתגוננו מפני השמש. השילוב של שהייה בגובה רב, ביחד עם קרני UV המוחזרות ע”י השלג, מגביר את הסיכון של הגולשים להינזק על ידי קרני השמש ואף לסרטן העור. שהייה בגובה מגבירה את הנזקים מקרני ה-UV מאחר והחשיפה לקרניים עולה בכ- 4-5% בכל 300 מ’ מעל פני הים. יתרה מכך, קרינת ה-UV אינטנסיבית יותר בכ-35% -45% כשמגיעים לגובה של 3,000-3,500 מטר, בהשוואה לקרינה בגובה פני הים.

שליחת קורות חיים

0
סל קניות
  • אין מוצרים בעגלה.