משלוחים עד הבית - עד 7 ימי עסקים
משלוח עד הבית - 30 ש"ח
הצטרפו למועדון הלקוחות ותהנו ממגוון הטבות ♥

אתם נמצאים כאן >> בית » תינוקות וילדים » מה עובר לכם בראש?

מה עובר לכם בראש?

מה עובר לכם בראש?

כשהילד שוב שולח יד לראש, זה הזמן לשלוח יד למדף התכשירים בבית המרקחת. מכת הכינים עוברת מדור לדור, אבל גם נגד הצרה הזאת יש מה לעשות: תכשירים ייעודיים, מסרקים מיוחדים וכן – גם סבלנות.

יש משהו במילה “כינים” שגורם לנו מיד להתגרד. ואיך אומרים: ילד שלא חווה נפט על ראשו, כנראה לא ידע כינים מהן. כיום כבר יודעים שהנפט אולי יעיל בהשמדת החרקים האלה, אבל תופעות הלוואי שלו, החל בכוויות בקרקפת ואדים רעילים וכלה בסכנת שריפה, מסוכנות מפגיעתן של הכינים. למזלנו, עם השנים התפתחה הטכנולוגיה וכיום יש תכשירים יעילים ולא מסוכנים נגד כינים. אבל בואו לא נקדים תרופה למכה ונתחיל מהתחלה.

(לא) נעים להכיר

כיני ראש הן חרקים זעירים (גודלן 1/2 1 מ”מ) שניזונים ממציצת דם הקרקפת. תופעת הגרד המוכרת נגרמת בגלל הרוק שלהן: כדי למנוע את קרישת הדם, הן מזריקות לתוכו רוק הגורם לגירוד הטורדני. במשך חייה הקצרים (30 יום בלבד) כינה מסוגלת להטיל 200 ביצים! חלקן מטילות כינים חדשות “עקרות”, כלומר כאלה שלא מסוגלות להוליד דור חדש, אך הן מזיקות במידה שווה וגורמות לגרד ואי נעימות גם כן.

דבק מגע

מכיוון שהכינים אינן מסוגלות לקפוץ או לעוף, הדרך הבטוחה להידבק בהן היא על-ידי מגע בין שיער הראש (למשל, בעת משחק הדורש קרבה בין ילדים, מגע פיזי קרוב וכו’) או – לעתים נדירות יותר – על-ידי העברת מסרקים/כובעים מראש לראש או שינה באותם כלי מיטה. במשך השנים הופרכו שלל מיתוסים הקשורים לכינים, כמו האמונה הוותיקה שאפשר להידבק בכינים כששוחים בבריכה, או שמבוגרים נדבקים בקלות בכינים מילדים. כינים לא מסוגלות לשחות כשם שאנחנו לא מסוגלים לעוף, ולכן לא ניתן להידבק ממי הבריכה.

ומאחר שריח הקרקפת של מבוגרים שונה מזה של ילדים, ברוב המקרים הכינים יוותרו על שהות בקרקפת בוגרת. אגב, נמצא שילדים בני 3-12 הם הנדבקים העיקריים, כאשר בנות נוטות להידבק יותר.

הסיבה לכך איננה ודאית, אך ההשערה היא שבנות נמצאות במגע פיזי רב יותר זו עם זו.

בטיפול

התמודדות עם כינים איננה פשוטה. ומאחר שרובנו לא התברכנו בכישורי קוסמות למיניהם, דרך הטיפול הטובה ביותר היא הדרך הישנה והטובה: עיניים, ידיים, תכשירים, מסרקים ולא מעט סבלנות.

בשלב ראשון יש לקטול את הכינים ולפחות חלק מהביצים. זאת עושים באמצעות תכשירים ייעודיים שמורחים על שיער יבש. לאחר זמן ההמתנה המומלץ על-ידי היצרן יש לחפוף את הראש באמצעות שמפו ייעודי ולסרק את השיער במסרק המתאים לשימוש עם כינים – מסרק צפוף הנמכר ברשתות הפארם ובתי המרקחת. מומלץ להוסיף למניעה שמן רוזמרין: למרוח כמה טיפות מאחורי האוזניים או להשתמש בשמפו המכיל רוזמרין. לחברת ד”ר פישר פתרון נהדר לשמירה על היגיינת השיער: ערכת סרקל אקטיב המכילה תרסיס אקטיבי לטיפול בהיגיינת הראש, שמפו ומרכך מסדרת סרקל מועשרים ברוזמרין ומסרק רחב שיניים.

חשוב לזכור: לאחר הטיפול יש להמשיך להשתמש בשמפו ובמרכך שיער ייעודיים לשמירה על ראש נקי ולהמשיך לסרק את השיער. ילדים רבים אינם מחבבים, בלשון המעטה, את פעולת הסירוק ולכן חשוב להקל על הפעולה ולקצר אותה עד כמה שאפשר: הצטיידו בסרקל קרם רוזמרין שמרכך את השיער ומקל על הסירוק או בסרקל תרסיס מתיר קשרים.

ועוד כמה דברים שכדאי לדעת

1. השתמשו רק בתכשירים המאושרים על-ידי משרד הבריאות.

2. למניעת הידבקות, כבסו את בגדי הילד והכניסו אותם למייבש. חום יכול להרוג את הכינים שנשארו.

3. לאחר עשרה ימים משלב קטילת הכינים יש לחזור שוב על הפעולה, כדי לבצע “וידוא הריגה”.

שליחת קורות חיים

0
סל קניות
  • אין מוצרים בעגלה.