משלוחים עד הבית - עד 7 ימי עסקים
משלוח עד הבית - 30 ש"ח
הצטרפו למועדון הלקוחות ותהנו ממגוון הטבות ♥

אתם נמצאים כאן >> בית » תינוקות וילדים » ויטמין D – בונה ומחזק!

ויטמין D – בונה ומחזק!

ויטמין D משפיע על ספיגת הסידן בגוף, בונה לנו עצמות חזקות ושומר על תקינות האינסולין בגוף, אבל בקושי נמצא במזון שאנחנו אוכלים. אז איך שומרים על רמה תקינה של ויטמין D בגוף?

כף שמן דגים ביום. זה המתכון לחיים בריאים, שעליו גדלו דורות ילדים בכל רחבי העולם. נשמע כמו תרופת סבתא? לא במקרה הזה. שמן דגים הוא אחד המזונות המעטים שעשיר בויטמין D, החיוני לספיגת הסידן ולבניית השלד והעצמות. ללא כמות מספקת של ויטמין D היו הילדים עלולים ללקות ברככת – מחלה שבעבר היתה שכיחה ביותר, שבה עצמות הגוף לא התקשו ונטו להתעקם. גם בישראל של שנות ה-50 הקפידו האמהות על שתיית שמן הדגים. במשך הזמן התופעה הידלדלה עד שחדלה, ממש כמו מחלת הרככת, מכיוון שקרינת השמש מספקת כמויות יפות במיוחד של ויטמין D, ובארץ חמה כמו ישראל אפשר לספוג את הוויטמין בצורה כזאת כל השנה.

המזון והשמש כבר לא מספיקים

אז למה עדיין יש צורך בתוספי תזונה המכילים ויטמין D? לכך יש כמה סיבות. ראשית, מחלת הרככת אמנם נעלמה מהעולם, אולם מחקרים מהשנים האחרונות גילו כי מחסור בוויטמין עלול לגרום גם למחלות הסוכרת וסוכרת נעורים, לסרטן מסוגים שונים ולמחלות אוטואימוניות שונות. שנית, בשונה מרוב הוויטמינים, ויטמין D קיים רק במעט מוצרי מזון וגם אז בכמות לא גדולה (לשם השוואה, כוס חלב מכילה רק רבע מהתצרוכת היומית המומלצת של ויטמין D). כלומר, יש צורך בהשלמות ממקור חיצוני. שלישית, אור השמש אמנם מסייע לספיגת כמות גדולה של הוויטמין, אבל גם מהקרינה הזאת יש להיזהר. ורביעית, אורח החיים המודרני צמצם את צריכת ויטמין D דרך מזון ושמש: המזון התעשייתי המוכן אינו מכיל את הוויטמין, ומשחקי הרחוב מלאי האור הוחלפו במשחקי מחשב רווי פלורסצנט.

המלצת משרד הבריאות: קחו ויטמין D!

בנוסף לכל אלה, יש באוכלוסייה כמה קבוצות שאצלן הצורך בוויטמין D אקוטי במיוחד. כאלה הם קשישים, נשים בהריון ופעוטות. באוכלוסייה המבוגרת יש בלאו הכי נטייה לאוסטיאופורוזיס (בריחת סידן) ושברים בגוף כתוצאה מנפילות. אצל נשים בהריון נמצא כי מחזור בוויטמין D עלול להשפיע על בנייה לא תקינה של השלד בעובר, לגרום לאסתמה של התינוק ולהזיק להתפתחות המוח. לפיכך, קל להבין מדוע משרד הבריאות ממליץ ליטול תוספת ויטמין לבני 65 ומעלה ולתינוקות מרגע לידתם ועד תום השנה הראשונה לחייהם.

ויטמידין D – טיפות ויטמין D3 הינו מוצר ממעבדות המחקר של ד”ר פישר, המיועד לתינוקות עד גיל שנה ומסייע להם בתחומים רבים, החל משמירה על רמת הסידן בדם ועל בנייה תקינה של העצמות והשיניים וכלה בפיקוח על רמת אינסולין תקינה בדם. מיליוני הילדים שכבר גדלו על ויטמידין הם ההוכחה הטובה ביותר למצוינותו ואיכותו של התכשיר.

שליחת קורות חיים

0
סל קניות
  • אין מוצרים בעגלה.