משלוחים עד הבית - עד 7 ימי עסקים
משלוח עד הבית - 30 ש"ח
הצטרפו למועדון הלקוחות ותהנו ממגוון הטבות ♥

אתם נמצאים כאן >> בית » הגנה משמש » הנזקים הקריטיים שנגרמים מחשיפה לשמש

הנזקים הקריטיים שנגרמים מחשיפה לשמש

הגנה מהשמש

הנזקים הקריטיים שנגרמים מחשיפה לשמש

אמנם היום המודעות לנזקים הקריטיים אשר נגרמים מחשיפה ממושכת לשמש היא הרבה יותר גבוהה ולא מעט אנשים מבינים את המשמעות של הנזקים הללו, אך עדיין לא באמת נזהרים בהתאם. מחקרים רבים מוכיחים כי רוב האנשים חושבים על מוגנות מהשמש בעיקר בחופי הים או פרקי מים אך לא מבינים כי החשיפה יכולה להיות ממושכת וקשה גם בטיולים בהרים ובמדבר, במהלך חופשות בחו”ל ואפילו בארוחת פיקניק תחת השמש למשך כמה שעות.

בעיקר בגילאים צעירים פחות חושבים על כך, וצעירים רבים מאפשרים לעצמם חשיפה ממושכת מאוד לשמש לאורך זמן, אבל את הנזקים הללו הם יראו בגילאים מבוגרים יותר. לכן חשוב מאוד להגביר את המודעות גם אצל צעירים ולהבין מהם הנזקים הקריטיים אשר נגרמים מחשיפה ממושכת לשמש.

הבנה של הנזקים הללו היא הדרך לגרום לכל אחד ואחת לעשות מה שניתן על מנת לקבל את ההגנה הטובה ביותר מקרני השמש, בטח ובטח בקיץ הישראלי הלוהט.

הגנה מהשמש

נגעי עור ופטריות שמש

חשיפה ממושכת לשמש יכולה לגרום לנגעי עור שונים, פטריות על העור, קילופי עור משמעותיים של עור שנשרף תחת קרני השמש, גירודים ועוד. מדובר בתופעות שמאפיינות רבים לאחר חשיפה ממושכת לשמש ולעיתים הם לא נותנים לכך מספיק תשומת לב, אך לאורך זמן, מעבר לבעיה קוסמטית זה גם יכול להוביל לבעיות בריאותיות שונות.

הזדקנות העור

אחד מהנזקים אשר מגיעים מחשיפה ממושכת לשמש הוא הזדקנות של העור. חשיפה כזו תגרום לעור להזדקן מהר יותר כך שהמרכיבים אשר אחראיים על הגמישות של העור כבר לא פועלים כשורה ומדלדלים והוא נראה מבוגר יותר. אתם יכולים לראות נשים וגברים צעירים יחסית אך מראה העור שלהם מדלדל, קמוט, דק מאוד ויבש, מה שמעניק לפנים שלהם מראה הרבה יותר מבוגר מהגיל האמיתי שלהם.

אחד הגורמים לכך הוא הקרינה הגבוהה של קרני השמש אשר הורסת את סיבי הקולגן בעור ומובילה להזדקנות הרבה יותר מהירה שלו.

סרטן העור

אחד מגורמי הסיכון העיקריים ביותר להתפתחות של סרטן העור הינו חשיפה ממושכת לשמש. מדובר בנזק שיכול להצטבר במשך שנים ולהתפרץ לאחר מכן אך מחקרים רבים מאוד כבר מוכיחים כי החשיפה הממושכת אל הקרינה של קרני השמש מובילה לכתמים ולנגעי עור שונים ויכולה לגרום להתפתחות של מלנומה – סרטן העור.

אז מה עושים?

בכדי לצמצם את נזקי החשיפה לשמש, שימו לה להקפיד על כמה כללים עיקריים:

  • הימנעו מחשיפה ממושכת לשמש, בעיקר בין שעות השיא שהן בדרך כלל בין 10:00 בבוקר ל16:00.
  • למרות החום, נסו לכסות את הגוף עד כמה שניתן בכדי ליצור חוצץ לקרני השמש. גם באמצעות ביגוד קליל אך ארוך, כובע רחב שוליים, משקפי שמש וכדומה.
  • אם אתם שוהים מחוץ לבית, נסו תמיד לחפש את הפינות המוצלות יותר בכדי למנוע מגע ישיר של קרני השמש לאורך זמן.
  • בכל יציאה מהבית בעונת הקיץ, ובפרט ביציאה לטיולים, חופים או בריכות, הקפידו למרוח קרם הגנה  בעלי מקדמי הגנה גבוהים של 30 ועד 50. שימו לב לתינוקות ישנו קרם הגנה ייעודי עבורם. אם נכנסתם לבריכה או לים עם החומר עליכם, מרחו שוב לאחר היציאה שכן חלק מהתכשירים יכולים לאבד מהיעילות שלהם לאחר שהיה בתוך המים.
  • הקפידו על שתיה מרובה של מים כאשר נמצאים בחוץ בשעות הקיץ.
  • אם יש לכם נקודות חן על הגוף, דעו להכיר אותן ובכל מקרה של שינוי גודל או צבע פנו לייעוץ רפואי ואבחון מתאים אצל רופא עור.

שליחת קורות חיים

0
סל קניות
  • אין מוצרים בעגלה.