משלוחים עד הבית - עד 7 ימי עסקים
משלוח עד הבית - 30 ש"ח
הצטרפו למועדון הלקוחות ותהנו ממגוון הטבות ♥

אתם נמצאים כאן >> בית » תינוקות וילדים » האמבטיה הראשונה שלי

האמבטיה הראשונה שלי

האמבטיה הראשונה שלי

בשעה טובה הגיע הרגע המרגש והינה התינוק הראשון הגיע הביתה. להורים הטריים יש לא מעט שאלות משמעותיות וחששות בכל הנוגע לשמירה על הרך הנולד. אחת המשימות המאיימות ביותר להורים הטריים היא האמבטיה הראשונה מכיוון שגופו של התינוק זעיר ורגיש.

כאמא  את בוודאי מוכנה להעניק לתינוקך הכול, לדאוג לכל צרכיו, לשמור ולגונן עליו מכל משמר, לעיתים ללא ידיעה או בטחון מוחלט שאת פועלים בדרך הנכונה.

רחצת התינוק בימיו הראשונים יכולה להיות מאתגרת, אולם אם ההורים מקרינים לו שלווה ורוגע, עם הזמן החוויה הופכת לנעימה להורים ולתינוק כאחד

לפעמים אין מי שייעץ ויוביל אותך בשאלות שגרתיות של חיי היומיום כמו מה כדאי לעשות, איך כדאי לרחוץ התינוק ובמיוחד בפעמים הראשונות. ואיך לשמור על  ניקיונו ובריאותו כדי למנוע מחלות ואלרגיות .

רכזנו עבורך טיפים שיעזרו לך  ברחצה הראשונה של הרך הנולד: 

  • את הרחצה של התינוק מומלץ לעשות עם שמני רחצה. השמנים מנקים את עורו העדין של התינוק, מרככים ומזינים אותו, שומרים על לחות העור ותורמים למראה עור בריא, רך ונעים יותר למגע. שימוש בשמן רחצה מסייע בטיפול ומניעת יובש עור לעומת שימוש בסבון שעלול לייבש את עור התינוק ולגרום להופעת גירויים, קילופי עור וקשקשים.
  • בבחירת שמן הרחצה הנכון יש לבדוק שהמוצר מתאים לשימוש מגיל לידה ולוודא כי הוא עומד בתקנים ובמבדקים מחמירים (היפואלרגני, סנסיטיב ונבדק דרמטולוגית). כמו כן, יש לבחור בתכשיר המתאים למצב העור של התינוק (רגיל / מחוזק המתאים לעור יבש במיוחד). כמובן שיש לבדוק את אי הימצאותם של רכיבים אלרגניים העלולים לגרום לרגישויות ולעיתים אף להתפתחות אלרגיה.
  • אופן הרחצה המומלץ הוא מהראש לכיוון האזור התחתון של הגוף. את הפנים יש לרחוץ במים בלבד ואת הראש ניתן לחפוף מדי יום. לאורך כל זמן האמבטיה, הידיים חייבות להיות על התינוק, לכן יש לבחור בתכשירי רחצה קלים, נוחים ובטוחים לשימוש. אם התינוק בוכה בכל פעם שרוחצים אותו, אפשר לנסות להכניס אותו למים כשהוא עטוף בחיתול בד ולהוריד את החיתול אחרי שהתינוק התרגל למים. כמו כן, חשוב לזכור שאין להשאיר את התינוק לבדו באמבט, אפילו לא לשנייה אחת ולא משנה על איזה מתקן הוא הונח. את האמבטיה רצוי לעשות לתינוק שבע וערני ולא כשהוא בוכה או לא רגוע.
  • בעת רחצת תינוקך מומלץ לנקוט במספר פעולות – חממי את חדר האמבטיה לטמפרטורה’ של 25 מעלות, מלאי את האמבטיה במים חמימים עד לגובה של 10 ס”מ (אמבט מיוחד לתינוק), הכיני בהישג יד אל סבון ואל דמע ללא דמעות, כך שלא יצרוב בעיניו, הכיני מבעוד מועד מגבת גדולה, חיתול ובגדים להחלפה כך שהלבשתו לא תיערך זמן רב מדי.
  • הכיני מראש את הציוד הנחוץ לרחיצת התינוק ולהלבשתו לפני תחילת הרחצה.
  • שימי לב כי טמפרטורת המים המומלצת הנה 36 מעלות, בדומה לטמפרטורת הגוף של התינוק. יש למדוד את טמפ’ המים ע”י שימוש במד חום המותאם למים או ע”י טבילת המרפק שלנו (אזור רגיש במיוחד לחום).
  • נקטי במשנה זהירות – בזמן הרחצה מומלץ להניח את התינוק על גבי מתקן “דפני” המונח בתוך האמבטיה. חובה להחזיק את התינוק במשך כל זמן הרחצה ולעולם לא לעזוב אותו לבד במים
  • הקפידי על זמן רחצה מדוד – זכרי שזמן הרחצה יכול להוות זמן איכות עם ילדך, זמן בו אפשר ליהנות, לשיר ולשחק. הפכו את זמן הרחצה לזמן נעים ורגוע וכך למדו את ילדכם ליהנות משמירה על ההיגיינה.
  • אחרי הרחצה נגבי את תינוקך על ידי טפיחות קלות ועדינות על גופו והקפידי על ניגוב בין קפלי העור, מאחורי האוזניים ובבית השחי.

שליחת קורות חיים

0
סל קניות
  • אין מוצרים בעגלה.