לחשוב שנים קדימה
כשהוא מתבקש להסביר מה יהיה חשוב בעעתיד, ד”ר אלי פישר, מייסד חברת ד”ר פישר, חוזר דווקא לעבר “המוצר הראשון שלנו היה תכשיר לפצעי בגרות. מילאנו 4,000 בקבוקים, הדבקנו תוויות והכל הלך חלק. זה הדאיג אותי מאוד כי כבר היה לי ניסיון תעשייתי בארה”ב, וידעתי שאין סיכוי שהתכשיר הראשון ייצא מושלם”.
“ביקשתי מעובד שלי לשים ארגז מהתכשיר אצלו ברכב לכמה ימים, לבדוק את יציבות המוצר. כעבור שלושה ימים הופיעו על התוויות כתמים חומים. התברר שהפקק לא היה הרמטי ואחד מרכיבי המוצר התנדף והכתים את התווית”. העובד הציע להחליף תוויות ולהמשיך כרגיל, אבל פישר זרק את אלפי הבקבוקים לפח. “אמרתי לו: כשאתה ניצב בפני החלטה כזאת – אל תחשוב על סדרת הייצור הנוכחית. תחשוב איך המהלך שלך ישפיע על השם של החברה בעוד חמש שנים קדימה, ותחליט לפי זה. החברה קיימת מאז כבר 53 שנה ואין לה נכס חשוב יותר משמה הטוב”.