משלוחים עד הבית - עד 7 ימי עסקים
משלוח עד הבית - 30 ש"ח
הצטרפו למועדון הלקוחות ותהנו ממגוון הטבות ♥

אתם נמצאים כאן >> בית » כתבו עלינו » כחום היום

כחום היום

כחום היום

להיזהר, לצנזר, להישמר, כי אין חדש תחת השמש / אביה שגיא

הקיץ הגיע ואין כמו שכשוך במים כדי לצנן את החום. עם זאת, עורנו חשוף יותר מתמיד לפגעי מזג האוויר, הים והבריכה, ולכן כדי לשמור על בריאותנו עלינו לדעת כיצד להתגונן מפני קרינת השמש. פנינו למומחים בתחום, שאלנו את כל השאלות וגם אספנו טיפים לקיץ בריא ושמח!
מהם הסיכונים הכרוכים בחשיפה לשמש? העור “זוכר” וצובר קרינה במהלך השנים, חלקה גלויה לעין וחלקה נסתרת. מחקרים מראים ש־80 אחוז מהחשיפה לשמש מתרחשת לפני גיל 18. לאותה חשיפה לא זהירה יש השפעה גדולה על הבריאות בגיל מבוגר. מכת שמש או כווייה פעם אחת או פעמיים בילדות עלולות לפגוע במערכת החיסון, להגדיל את הסיכוי לקוצר ראייה ולהכפיל את הסיכוי לחלות בסרטן מלנומה. כמו כן קיימת סכנה לנזקים בטווח הארוך: נזקים בריאותיים – הופעת נגעים קדם סרטניים וסרטן עור, קטרקט ואף פגיעה בדנ”א של התא. נזקים למראה – הזדקנות מוקדמת של העור, ריבוי קמטים וכתמים, הופעת נימי דם שטחיים בעור ופגיעה בגמישות העור. חשוב מאוד לבצע בדיקה תקופתית אצל רופא עור כדי למנוע את התפתחות סרטן העור. בשנים האחרונות נרשמת עלייה במקרים החדשים של מלנומה בישראל, כשאחת מכל 45 נשים נמצאת בסיכון לפתח סרטן עור.

מהן קרני ה- UV?
כולנו חשופים לקרינת UV מהשמש, קרינת על סגול (ultra violet). עוצמת הקרינה מושפעת מגורמים רבים כמו: מיקום גיאוגרפי (גובה), שעות היום, עונות השנה, תנאי מזג האוויר ומשטחים שונים הנמצאים בסביבתנו (בטון, אספלט, חול וכס. קרינת ה- UV המזיקה לבריאותנו היא קרינה מסוג UVA ו- UVB. קרינת UVA – גורמת לנזק לשכבת העור העליונה ואף חודרת לעומק העור גם מבעד זכוכית. היא גורמת לנזקים ארוכי טווח כמו פגיעה בדנ”א של התא, קמטים, כתמים ועוד. קרינת UVB – גורמת לנזק לשכבת העור העליונה, לעיבויה ולאדמומיות וכוויות עור, המעלות את הסיכון להתפתחות סרטן עור בעתיד. תכשירי הגנה משמש מספקים הגנה מפני קרינת ה-UV המסוכנת על ידי יצירת שכבת מגן הסופגת ומחזירה את קרינת uv•^ ומונעת את מעבר הקרינה לעור.

מה זה SPF?
מדד המעיד על כושר התכשיר למנוע מקרני UVB לחדור אל העור. המדד מחושב באמצעות מדידת היחס בין זמן חשיפה הגורם לאדמומיות ללא מקדם הגנה ובין הזמן עם תכשיר הגנה. לדוגמה: אם ללא תכשיר הגנה מופיעה אדמומיות על העור לאחר עשר דקות, עם מקדם הגנה SPF15 תופיע אדמומיות אחרי 150 דקות (10×15).

תרופות ורגישות לשמש תרופות רבות הן פוטוסנסטיביות, ולכן גורמות לרגישות רבה יותר לקרינת השמש ובכך מחמירות את נזקי החשיפה לשמש. תרופות אלו כוללות סוגי אנטיביוטיקה, משככי כאבים, גלולות למניעת היריון, תרופות להפחתת כולסטרול ויתר לחץ דם,.

כיצד לבחור את מקדם ההגנה המתאים לך ביותר? בחירת תכשיר ההגנה המתאים עבורך נעשית על פי גון העור, סוג העור, משך השהייה בשמש וסוג הפעילות:
סוג עור;  מאפיינים;  מקדם הגנה מומלץ SPF
בהיר, נכווה בקלות רבה ובדרך כלל לא משתזף, שיער בהיר, אדמוני או בלונדיני ועיניים בהירות 100 ,70 , 50 ,45 ,43.
בהיר למדי, נכווה נקלות, משתזף מעט, גון עור בהיר 45 ,43 ,34 ,32 ,30.
בינוני, נכווה לעיתים, משתזף, שיער חום, גון עור בינוני 32, 30, 15.
בינוני עד כהה נכווה לעיתים רחוקות, משתזף בקלות שיער כהה, עור כהה 15, 16.

שליחת קורות חיים

0
סל קניות
  • אין מוצרים בעגלה.