משלוחים עד הבית - עד 7 ימי עסקים
משלוח עד הבית - 30 ש"ח
הצטרפו למועדון הלקוחות ותהנו ממגוון הטבות ♥

אתם נמצאים כאן >> בית » טיפוח הגוף והשיער » בעין השערה

בעין השערה

בין אם שערכם חלק או מתולתל, ארוך או קצוץ, השאלה החשובה היא: הוא יבש או שמן? כך תגלו איזה שיער יש לכם ואיך לטפל בו כך שיהיה בריא, מבריק ומעוצב.

שמשון הגיבור התפאר במחלפות ארוכות טבעיות. מארי אנטואנט העדיפה פאה מפוסלת מפודרת בטלק. כוכבות הקולנוע בשנות ה- 20 קיצצו את שערן ותלתלו אותו, ואלה של שנות ה- 70 גידלו אותו ארוך והקפידו להחליק אותו. האופנות השתנו, צבעים התחלפו, תסרוקות קמו ונפלו, ועל המדפים בחנויות צצו עוד ועוד תכשירים לטיפול בשיער- להחלקה, לתלתול, לעיצוב.

בתוך כל אלה, קל לשכוח את השיער עצמו. השילוב של צביעה תכופה, תזונה לקויה, לחצים ומתחים וטיפולים תכופים במספרה לא עשה לו טוב. אצל רובנו השיער סובל מבעיות שונות – נושר, דביק, חסר ברק או מתפצל, ותמיד משווע לבריאות שאבדה.

אז איך משיבים את עטרת השיער ליושנה? בדומה לעור הפנים, גם עור הקרקפת נוטה לשני מצבים עיקריים – יבש או שמן. מכאן נובעת כל התורה בטיפול בשיער: חפיפה, סירוק ועיצוב.

שיער יבש: פחות חפיפה, יותר הזנה

סובלים מקצוות מפוצלים או מקשרים שלא ניתנים לפיצוח? צובעות או עושות פן בתדירות גבוהה? שוהים הרבה בשמש ובים? השיער שלכן עמום וחסר ברק? אם עניתם כן לאחת או יותר מהשאלות האלה, כנראה שיערכם יבש ועליכם להקפיד על הפעולות הבאות:

1. אל תחפפו את השיער מדי יום. פעולת החפיפה מסירה את השומנים הטבעיים שעל הקרקפת ומייבשת את השיער.

2. השתדלו להתרחק ממייבשי שיער. חימום השיער עלול להחמיר את מצבו ולפצל את הקצוות עוד יותר. ייבשו את השיער באופן טבעי. אם אתם חייבים להשתמש מדי פעם במייבש שיער, כוונו את הטמפרטורה לנמוכה ביותר.

3. בחרו שמפו עדין ברמת PH (חומציות) בין 4.5-6.5, שאיננה מייבשת את הקרקפת והשיער. נסו למשל את שמפו חלב השקדים מסדרת נטורל קר של ד”ר פישר, המיועד לשיער יבש, מזין  ומרכך אותו. להשלמת הטיפול, אל תשכחו להשתמש במרכך שיער מסדרה זו.

4. שמש, מלח וכלור מזיקים מאוד לשיער יבש. חבשו כובע רחב שוליים בזמן השהייה בשמש וכובע ים בעת שחייה בים או בבריכה.

שיער שמן: יותר חפיפה, פחות תזונה שמנה

מרגישים שהקרקפת שלכם כל הזמן מזיעה? שהשיער דביק, מבריק מדי ומדובלל? שגם אחרי חפיפה טובה הקרקפת עדיין שמנונית למגע? אם עניתם כן לאחת או יותר מהשאלות האלה, כנראה שיערכם שמן ועליכם להקפיד על הפעולות הבאות:

1. הקפידו על חפיפה נכונה. הימנעו משימוש במים חמים מדי וחפפו את השיער בשמפו בעדינות אך ביסודיות ובמהירות. כך תימנעו מגירוי יתר של בלוטות השומן, הנמצאות בעודף פעילות ממילא.

2. בחרו תכשירי עיצוב המתאימים לשיער שמן. ותרו על תכשירים שמכילים ג’ל, וקס או שמני זית וקוקוס. העדיפו תכשירי טיפוח, כמו למשל קרם לחות של ד”ר פישר, שגם מזין את השיער וגם מעצב אותו לפי הצורך.

3. הימנעו מחשיפה לשמש ככל האפשר. השמש מחממת את הקרקפת, מעלה את הטמפרטורה של השומן (שממילא מצוי עליה בעודף) ומזיקה לעור.

4. אכלו נכון. מזונות עתירי שומן (ג’אנק פוד, ממתקים, גבינות שמנות וכו’) מעודדים את הפרשת השומן הטבעית, מה שעלול להוביל לגרד ולקשקשת בעור הקרקפת.

שליחת קורות חיים

0
סל קניות
  • אין מוצרים בעגלה.