תפריט
עמוד הבית מגזין תוכן תינוקות וילדים תופחת ומטפחת – על טיפוח בזמן הריון

מגזין תוכן

תופחת ומטפחת – על טיפוח בזמן הריון

pregnancy תופחת ומטפחת   על טיפוח בזמן הריון

בזמן ההריון הגוף עובר סערה הורמונלית שמשפיעה על האיברים הפנימיים והחיצוניים כאחד. מה עושים כדי להגן על הגוף ולהתמודד עם השינויים? תשע תובנות חשובות לתשעת חודשי ההריון.

1. הגני על עצמך מהשמש. אחת מתופעות הלוואי השכיחות בתקופת ההריון היא פיגמנטציה (כתמי עור כהים), המופיעה בעיקר סביב העיניים, על הלחיים ומעל השפה העליונה. הפעולה הראשונה שמסייעת במניעת התופעה היא מריחה יומיומית של תכשירי הגנה מקרינת השמש.

זכרי! גם נהיגה במכונית וישיבה במשרד עם חלון גורמים לך להיחשף לשמש. לכן חשוב לחדש את ההגנה ולמרוח עוד שכבה של קרם מדי כמה שעות.

2. הזיני את עור הגוף בקביעות. במהלך ההיריון ואחריו נשים רבות מתמודדות עם "סימני מתיחה" בבטן, שנוצרים עקב הפגיעה בסיבים האלסטיים של העור: משקל התינוק והבטן הגדלה גורמים לקריעת השכבות התחתונות של העור, הגוף לא מספיק לייצר רקמות חדשות, והסיבים האלסטיים "מתארגנים מחדש" ומשאירים כמזכרת צלקות אדומות או כחולות שעם הזמן מלבינות. כדי לשמור על הגמישות והאלסטיות של העור בזמן ההריון, כמו גם כדי להפחית נזקים עתידיים, מרחי את גופך בקרמים מזינים המכילים שמנים טבעיים ועשירים בוויטמין E, הנחשב לנוגד חמצון אולטימטיבי ומסייע בשמירה על הלחות הטבעית של עורך. אגב, על המדפים מצויים קרמים יעודיים לטיפול בסימני מתיחה. חפשי אותם.

3. טפלי בסימני היובש. היובש הוא סימפטום רווח בעת ההריון והוא ילווה את עור גופך ופניך בחודשים הקרובים. הקפידי על ליחוח הפנים והגוף (רק בדקי שבקרמים שאת משתמשת אין נגזרות של רטין A או חומצות נוספות העלולות להזיק לעובר) ואל תילחצי מכמויות הלחות שהגוף דורש פתאום; מדובר בתופעה נורמלית לחלוטין.

4. תני תשומת לב לרגליך. צבירת נוזלים ובצקות באזור התחתון של הגוף הן תופעות שכיחות בעיקר בשליש האחרון של ההריון. היי חכמה והקדימי תרופה למכה: עסי את רגליך מדי ערב (מאזור הברכיים ומטה) בעדינות תוך שימוש בקרמים / ג'לים המכילים תמצית הממליס להפחתת נפיחות, מנטול לקירור ורענון ואלוורה להקלה והרגעה.

5. התייחסי בעדינות לשיערך. חודשי ההריון גורמים למרבית הנשים סיפוק רב בכל מה שנוגע לשיער, שהופך מלא ומבריק יותר בזכות ההורמונים הפעילים. אך אליה וקוץ בה: לאחר הלידה פעילות ההורמונים מתאזנת והשיער שב לסורו. לכן התייחסי לשיער בעדינות: סרקי אותו "על יבש" כדי למנוע שבירה, הזיני אותו בקרמי לחות המותאמים למצבו (צבוע / יבש / מתולתל וכו') והעשירי אותו במסכה מזינה לפחות פעם בשבוע.

6. התמודדי עם האקנה. בין אם היית מאלה שזכו במתנה הנפלאה בגיל ההתבגרות ובין אם היא פסחה עליך, עדיין קיימים סיכויים רבים שתזכי לפגוש בפצעוני האקנה במהלך תשעת חודשי ההריון, בעיקר באזור הסנטר. התייעצי עם רופא עור לגבי טיפול מתאים, ועד אז מרחי על הפנים חומרים על בסיס טבעי בלבד.

7. נסי לא להתגרד. פצעונים קטנים ואדומים הגורמים לגרד עיקש הם תופעה ידועה בקרב הריוניות, בעיקר בחודשי הקיץ. ותרי על הבגדים הסינתטיים והרגיעי את האזורים המגורים בעזרת ג'לים וקרמים. כתוספת, תוכלי לבצע קומפרסים של עמילן: בשלי במשך כמה דקות שלוש כפות קוואקר עם חצי כוס מים, טבלי בתמיסה מטלית והניחי על האזור המגורה.

8. שמרי על כושר. כדי לשאת בקלות את השינויים בגוף ובמשקל, חשוב שתתחילי לבצע פעילות גופנית מבוקרת, עם דגש מיוחד לנשים בהריון. הליכה, התעמלות במים, יוגה ייעודית וכמובן מאמן כושר אישי הן רק חלק מהאופציות הפתוחות בפניך.

9. הקפידי על תזונה נכונה. אכלי בריא ומאוזן עם דגש על מוצרים שייטיבו עמך ועם עוברך. למשל, הפחיתי בצריכת מוצרים על בסיס חלב הידועים כמחלישים את המערכת החיסונית, תפוזים הגורמים לעודף ליחה ופירות ים העלולים לגרום להרעלת כספית. הקפידי לאכול ירקות, קטניות ודגנים שיסייעו לך לעיכול ולתינוק לגדול ולהתפתח באופן תקין.