תפריט
עמוד הבית מגזין תוכן תוספי תזונה מי בראש? אומגה 3!

מגזין תוכן

מי בראש? אומגה 3!

omega מי בראש? אומגה 3!

לב בריא, ריכוז גבוה, איי.קיו גבוה ואפילו עור חלק וקורן. על כל אלה אחראית חומצת השומן אומגה 3, אבל דווקא אותה הגוף לא מייצר. מה עושים? מאמצים תפריט בריא ונוטלים תוספי תזונה מתאימים. אומגה 3 – המדריך למשתמש.

לפני כ- 30 שנה, בסוף שנות השבעים, נערך מחקר על האסקימוסים בגרינלנד. הממצאים הפתיעו מאוד את החוקרים: התברר שדווקא האסקימוסים, שניזונים בעיקר מבשר ציד וכלבי ים עתירי שומן, ללא פירות וירקות, כמעט לא לוקים בהתקפי לב. הסיבה: חומצת השומן אומגה 3 הנמצאת בדגי ים. אסקימוסי ממוצע אוכל ביום כמות נכבדה של דגים, והאומגה 3 שהם מכילים פשוט מצליחה להמיס את השומן הרווי מבשר הציד.

מאז חלפו עשרות שנים ואומגה 3 עדיין מולכת בראש מצעד תוספי התזונה. יותר ויותר אנשים מבינים בשנים האחרונות שלא מדובר בטרנד חולף או בלהיט תורן. ואכן, תועלותיה הבריאותיות של אומגה 3 גדולות כל כך, שמי שמתחיל לבלוע את כמוסת הקסם מבחין בשינוי ולא מוכן לוותר על המנה היומית: הגוף בריא, הריכוז משתפר, העור צעיר ויפה.

בסיס התורה נמצא בתפריט האסקימוסי: כדי להמיס שומנים רוויים, המכבידים על התפקוד הנורמלי של התאים ובעיקר חוסמים את הקרום שלהם ולא מאפשרים תנועה תקינה בין החוץ לפנים, הגוף זקוק לאומגה 3. בניגוד לחומצות שומן חיוניות אחרות, הגוף אינו מסוגל לייצר אומגה 3, ולכן יש לצרוך אותה ממקורות חיצוניים: לאכול פעמיים-שלוש בשבוע דגי ים ממים עמוקים וקרים, כמו סלמון, טונה, מקרל, הרינג ואנשובי. פשוט?

כנראה לא. במחקר שנערך נמצא, כי 80 אחוז מהישראלים אינם מקפידים על תפריט מועשר בדגים ולכן זקוקים להשלמה חיצונית של כמוסות שבסיסן דגי ים ממים עמוקים.

הקרב מול אומגה 6

לקרומי התאים (ממברנות) יש תפקיד חשוב ביותר בגוף: לנהל, לסנן ולנווט את תנועת החומרים פנימה והחוצה מהתאים. כדי שהם יוכלו לתפקד כהלכה, הם זקוקים לכמות מסוימת של חומצות השומן אומגה 3 ואומגה 6 – חומצת שומן חיונית נוספת שהגוף אינו מייצר. היחס האופטימלי עומד על 2:1 לטובת אומגה 6, אבל אוטופיה לחוד ומציאות לחוד: בחברה המערבית היחס נע בין 1:20 ל-1:40! ושוב, התשובה נעוצה בתפריט: אנו ניזונים בעיקר מפחמימות וסוכרים העמוסים באומגה 6. (וזה בהחלט לא מבשר טובות). כאשר אומגה 6 נמצאת בעודף, הגוף סובל מתחלואים שונים כמו סרטן, דלקות פרקים, מחלות מעיים כרוניות, כולסטרול גבוה, אירועי לב ועוד. המוח, העשוי גם הוא מרקמות שומן, עלול לפתח תופעות כמו הפרעות קשב וריכוז ואפילו דיכאון. הפתרון נמצא בחיזוק רמת אומגה 3 בגוף. ככל שהפער היחסי בינה לבין אומגה 6 יצטמצם, הגוף שלנו יהיה אסיר תודה ויתגמל אותנו לא רק בבריאות אלא גם בעור פנים זוהר ובשיער מלא ומבריק; כי כשאומגה 3 שומרת לנו על גמישות התאים מבפנים, התוצאות ניכרות באופן מיידי בעור הפנים, הגוף והקרקפת.

לוקחים אומגה 3? שימו לב!

1. אומגה 3 מדללת את הדם. לכן אנשים הנוטלים תרופות לקרישת דם חייבים לעקוב היטב אחרי המינון המומלץ.

2. כמוסות אומגה 3 מבוססות על שמן דגים, העלול לגרום לעתים לשיהוקים ממושכים בניחוח הים. כדי להימנע מכך, מומלץ ליטול את התוסף בסיום הארוחה.